Velkommen til Børnehaven

Pindsvinene: Tlf: 7232 4893
Uglerne: Tlf: 7232 4892

Temaer

Vi arbejder i temaer. Vi laver planlagte aktiviteter, hvor alle læreplanstemaerne kommer i spil. Vi arbejder bl.a  med science eks. luft, vand, magnetisme.

Klub 5
• Vi arbejder med før skolegruppe, vi kalder den KLUB 5. De kommende skolebørn går i KLUB 5 2 gange om ugen. Her arbejdes der med de kompetencer og kvalifikationer, som er nødvendige for at få en god skolestart. eks vente på tur, holde koncentrationen, at kunne træde frem i en større forsamling.

• Vi arbejder med overgang til skolen. Vi tager på Grønnevang skole, så får børnene kendskab til den skole, som ligger i vores distrikt. De får kendskab til miljøet og møder andre børn, som kommer fra de andre børnehaver i området.

Læsegrupper

• Vi arbejder med læsegrupper. Vi arbejder i mindre læsegrupper i kortere og længere perioder. Den samme bog læses flere gange og der arbejdes kreativt omkring indholdet af bogen. Der er børn, som netop har brug for at få læst den samme tekst flere gange, dette er med til at lægge fundamentet for kendskab til bogstaver og for gode læsevaner.
I kan læse velkomstfolderen i den vedhæftede dokument

Velkommen til Fredskovhellet børnehus

Shape Created with Sketch.