Velkommen i Vuggestuen

Månestuen: 7232 4889
Solstuen: 7232 4888

Opstart i vuggestuen

Fællesskab og tryghed er nøgleord, der kendetegner Fredskovhellet vuggestue.

Det er vigtigt at få en god start i vuggestuen. Vi skal i samarbejde med jer, planlægge den bedste opstart, I skal være forberedte på at bruge nogle dag måske en uge på at køre dit barn ind i vuggestuen.

Vi afholder en introsamtale, enten før opstart eller i forbindelse med indkøringen. Samtalen vil være en information om huset og information fra dig om dit barn, hvordan skal vi tage imod dit barn, hvad kan dit barn lide, hvad er dit barn glad- og/eller ikke glad for.

Lidt om os
• Vi vægter at arbejde i små grupper, ud fra en inkluderende tankegang. At små læringsmiljøer fordrer børns motivation til at lære.
• Vi lægger vægt på et godt forældresamarbejde. Tid til dialog i hverdagen og møder efter behov.
• Vi arbejder med en ugeplan med aktiviteter, som er tilpasset børnenes alder og udvikling.
• Selvhjulpenhed; at lære selv at kunne tage tøj af og på, vaske hænder og hælde mælk op, lægger vi stor vægt på, da det er et vigtigt element i barnets udvikling af selvtillid og selvværd.
• Sussi, vores økonoma laver sund og varieret mad til os hver dag.
• Vi ligger centralt, tæt på skov og by. Der er gode busforbindelser til Hillerød by.
I kan læse velkomstfolderen i det vedhæftede dokument

Velkommen til Fredskovhellet børnehus

Shape Created with Sketch.